parvaz

khalabani va parvaz

parvaz

khalabani va parvaz

نمونه سوال امتحانی (۲)

1.    ورتکس در کدام قسمت هواپیما تشکیل میشود؟ و دلیل آن چیست؟

2.    اسپکت ریشیو را به طور کامل با شکل توضیح دهید؟

3.     اسپکت ریشیو بالا نشانه چیست؟

4.    انگل اف اینسید نس را تعریف کرده و حدود آن را بنویسید؟

5.    استال را با رسم شکل به طور کامل توضیح دهید؟

6.    انگل اف اتک را با رسم شکل توضیح دهید؟

7.    زاویه ای را که خط .............  با ............ میسازد را زاویه حمله گویند.

8.    ..................... , را زاویه نصب بال گویند که میزان آن از ....... تا ......... است.

9.    انواع سطوح کنترل بال را به طور موردی نام ببرید؟

10. نقش فلپ در بال چیست؟

11. انواع برک یا کاهنده سرعت در هواپیما را نام ببرید؟

استاندارد EN در بال پاراگلایدر

EN 926-2  بال های پارا گلایدر را از نظر امنیت و کیفیت پروازی و همین طور مهارت خلبان به 4 دسته تقسیم کرده است, که به صورت زیرند :
 بال کلاس A :
 این نوع بال ها بسیار استیبل و مقاوم در برار فشار ها و جمع شدگی ها میباشد و اشتباهات    خلبان را به طور چشم گیری به او میبخشند.
 بال کلاس A برای تمام پرندگان پاراگلایدر به خصوص پرندگانی که در رده beginner میباشند  طراحی و ساخته شده است.

 بال کلاس B :
 این نوع بال ها نیز مانند بال های کلاس A در برابر فشارات و جمع شدگی ها مقاومند ولی نه به  اندازه بال کلاس A. از خصوصیات این بال میتوان به بالا بودن سرعت و مانور پذیری بالا نسبت به   بال کلاس A اشاره کرد. برای شروع پرواز های کراس کانتری داشتن این بال توصیه میشود.

 بال کلاس C :
 این بال همان بال 2 در  LTF میباشد, معمولا بیشتر پرندگان با خصوصیات پروازی , شرایط پروازی و خلبان مورد نیاز برای پرواز با این بال آشنا هستند.
 این بال سرعت و مانور پذیری بالایی نسبت بال های کلاس قبل دارد. در علم آیرو دینامیک این  اصل موجود است که, هر چه سرعت و مانور پذیری بیشترباشد , پایداری یا استبیلیتی پایین خواهد بود.
 پس امکان جمع شدگی ها در این نوع بال بسیار زیاد است و خلبان باید بتواند اصول اکتیو  فلایینگ را به درستی در پرواز با این بال اجرا کند.
 این بال پرفرمنس خوبی در ترمال و ریچ گیری و همین طور کراس کانتری دارد.

 بال کلاس D :
 این بال همان بال کلاس 3-2 در LTF میباشد.
 این بال ها در هواهای توربلانسی, گاستی و پرتکان عکس العمل شدید و سریعی از خود نشان  میدهندو در صورت اکتیو پرواز نکردن خلبان و کنترل نکردن سریع بال , بال تاک داده و وارد چرخش و  در صورت ریکاوری نکردن بال وارد چرخش گود و اسپین میشود .
 پس نتیجه میگیریم این بال کمی خطرناک میباشد و نیاز به یک خلبان ماهر با سابقه پروازی بالا  میباشد تا بال را در هر لحظه و در هر شرایطی درک کند.





 نظر شخصی:  من بر این باورم که تمام بال ها با توجه به خلبان و سابقه پرواز او و درک او از  بال و مطالب آیرودینامیک در تمام کلاس ها سیف و امن میباشند.

 نکته: بهتر است در پرواز بیشتر به خود شناسی توجه کرده و به فکر تعویض و بالا بردن کلاس  بال افتاد, تا همیشه بدون سانحه, با آرامش و با موفقیت پرواز کرد.

اطلاعیه کلاس های آموزشی

مدرسه خلبانی سبک بال آسمان در زمینه خلبانی شخصی و ساخت و پرواز هواپیمای مدل و ... دانشجو می پذیرد.

برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.




۰۹۱۹۰۳۱۹۲۱۳       کیان قطبی